V této klasické zápletce hrdina narazí na útržek dlouho ztracených vědomostí, který slibuje velký poklad nebo zisk. |
Ráno se jedna nebo více hráčských postav probudí s tím, že si nepamatují, kde jsou a jak se tam dostali. |
Mentor jedné z postav těsně před svou smrtí postavě předá důležitý předmět (dopis, artefakt, pečetní prsten...) spolu se svým posledním přáním, kterým je splnění jistého úkolu. |
Tato zápletka je docela přímočará; hrdina se dozví, že jeho nejstarší nepřítel se vrátil a zase aktivně splétá své plány. Hrdina to bude přirozeně chtít vyšetřit a vstoupí tak přímo do tvého příběhu. |
Další klasická zápletka je Starý přítel, kamarád z dětství hrdiny, který se objeví jedním z mnoha různých způsobů a zatáhne tak hrdinu do příběhu. |
Jeden z hrdinů byl křivě obviněn ze závažného zločinu. Družina musí najít přesvědčivé důkazy o jeho nevině. |
Cílem hrdinů je získat cenný artefakt či dokument z dobře střeženého nebo nebezpečného místa. |
Postavy musí přijít na způsob, jak se dá zničit nebezpečný artefakt, než padne do rukou padoucha, který po něm pase. |
Hrdinové nutně potřebují vymyslet způsob, jak uzavřít příměří v nějakém konfliktu (ať už ozbrojeném či diplomatickém). |
V tomto velkolepém příběhu se hrdinové dozvědí o padouchově zlotřilém plánu (na vraždu krále, zničení světa...) a musí padoucha včas zastavit. |