První myšlenka napsat Hlídku se objevila v polovině roku 2015. Předcházelo jí však několik významnějších událostí…
První z nich byla schůzka se zástupcem firmy Altar, která vlastní práva na původní DrD. V roce 2015 byla tato skvělá hra už několik let mrtvá. Pravidla se netiskly a nešly nikde sehnat. Zajímalo mně, zda se to ještě změní. Bohužel, odpověď byla negativní. Nevzdal jsem to a zeptal se na možnost odkoupit licenci a hru znovu vydat. Ani to ale neprošlo a byl jsem zdvořile odmítnut.
Po této schůzce následovalo krátké bezradné období. Už jsem věděl, že Dračák je definitivně mrtvý a měl vážné pochybnosti o smyslu tvořit něco nového. Naštěstí mně několik známých (hlavně Jirka “Gallindalf” Molin a Ondřej “Bilbo” Bílek) přesvědčilo, že to smysl má a že to zvládneme. A tak se v létě téhož roku začalo pracovat na základech Dračí Hlídky…
Na podzim už bylo jasno, jak bude hra vypadat. Nechtěli jsme porušit autorská práva, ale zároveň jsme chtěli dobře navázat na klasiku. Vrátili jsme se proto ke zdroji, podle kterého Dračák vznikl. K prastarému originálu Dungeons and Dragons. Další týdny jsme dávali dohromady informace. Byly to stovky stran textu, poznámek, vzorců a tabulek. Přemítali jsme i nad tím, jak různé situace řešily jiné hry, které vznikly později.
Uteklo několik měsíců, než se na Google disku objevily první kapitoly. První otazníky záhy vystřídaly “testy na lidech”. Vyráběli jsme ankety a dotazníky. Ptali se na nová řešení o názory. Sbírali jsme vstupy od desítek hráčů a pečlivě je vyhodnocovali. Tak se pomalu začaly rýsovat jemné detaily toho, jak bude hra vypadat.
V mezičase se usilovně pracovalo i na grafice a mimo herních částech. Chtěli jsme, aby design pravidel byl dech beroucí. Aby skvěle navozoval atmosféru a byla radost pravidly listovat. Stejně tak jsme potřebovali pěkné a moderní webové stránky. A tak se do akce zapojil vynikající ilustrátor Jakub “Fallen” Politzer. Po celý následující rok odváděl skvělou práci, kterou máte i právě teď před sebou.
Nyní, na konci roku 2016 jsou pravidla pro začátečníky (příručka pro hráče) téměř hotová. Stále nám zbývá dost práce na příručce Pána Jeskyně. Rok 2017 bude pro Dračí Hlídku klíčový. Chtěli bychom vyjít mezi lidi a získat finální odezvu.
Doufáme a věříme, že i pro Vás bude Hlídka nový začátek!