Autoři hry

Kdo jsme?

autori_draci_hlidkyPřidej se k nám!

Nejhranější české stolní RPG hledá posily do kreativního týmu.

Jsme kolektiv dobrovolných autorů, designérů, redaktorů, programátorů, grafiků, korektorů, testerů a spousty dalších šikovných proaktivních lidí, které baví stolní RPGčka, fantazie a představivost. Pracujeme na pravidlech, příručkách a přidružených projektech Dračí Hlídky.

Objev svůj skrytý talent

Rádi podpoříme tvé nadání.

Chtěl/a sis vždycky vyzkoušet, jaké je to být autorem příběhu nebo fiktivního světa? Vidět jak se tvoří a balancuje hra? Nebo zkusit naprogramovat mobilní aplikaci, vytvářet web či virtuální herní stůl? A co streamovat na Youtube, přispívat zábavnými posty na sociální sítě? Pokud studuješ sales či cenotvorbu, zvažuješ kde nabrat praxi? Projektů, do kterých se můžeš přidat, máme hromadu a zkušenosti, které u nás dobrovolnictvím získáš, se budou perfektně vyjímat v životopisu.

Buď součástí příběhu Dračí Hlídky

Buď součástí týmu.

Přidej se k bleskově rostoucímu projektu, který stojí za jednou z nejhranějších her v Česku. Poznej tým srdečných lidí, kteří se neberou příliš vážně, mají rádi klasické fantasy i popkulturu. Hlídka nás spojuje, ale najdeš mezi námi vrcholové manažery, ajťáky, učitele, skauty, šermíře, techniky, studenty… a třeba mezi námi poznáš i nové přátele či budoucí kolegy.

Co ti můžeme nabídnout?

  • produkty z eshopu Dračí Hlídky
  • přístup ke kreativním nástrojům jako Inkarnate, Canva či Midjourney
  • proplácení vstupenek na cony a festivaly
  • přímé podílení se na vývoji nových produktů Dračí Hlídky
  • zvěčnění tvého jména v publikacích
  • pozvánky na společné teambuildingy
  • nezapomenutelnou zkušenost a praxi

Projekty Dračí Hlídky

Napiš nám

Rádi se s tebou spojíme. Kontaktuj leadera týmu, který tě nejvíce zaujal:

divider3

Historie projektu

web_picture_historie2První myšlenka napsat Hlídku se objevila v polovině roku 2015. Předcházelo jí však několik významnějších událostí…

První z nich byla schůzka se zástupcem firmy Altar, která vlastní práva na původní DrD (Dračí Doupě).  Už v roce 2015 byla tato skvělá hra několik let mrtvá. Pravidla se netiskla a nešla nikde sehnat. Zajímalo mě, zda se to ještě změní. Bohužel, odpověď byla negativní. Nevzdal jsem to a zeptal se na možnost odkoupit licenci a hru znovu vydat. Ani to ale neprošlo a byl jsem zdvořile odmítnut.

Po této schůzce následovalo krátké bezradné období. Už jsem věděl, že Dračák je definitivně mrtvý a měl vážné pochybnosti o smyslu tvořit něco nového. Naštěstí mě několik známých (hlavně Jirka „Gallindalf“ Molin a Ondřej „Bilbo“ Bílek) přesvědčilo, že to smysl má a že to zvládneme. A tak se v létě téhož roku začalo pracovat na základech Dračí Hlídky…

Na podzim už bylo jasno, jak bude hra vypadat. Nechtěli jsme porušit autorská práva, ale zároveň jsme chtěli dobře navázat na klasiku. Vrátili jsme se proto ke zdroji, podle kterého Dračák vznikl. K prastarému originálu Dungeons and Dragons. Další týdny jsme dávali dohromady informace. Byly to stovky stran textu, poznámek, vzorců a tabulek. Přemítali jsme i nad tím, jak různé situace řešily jiné hry, které vznikly později.

Uteklo několik měsíců, než se na Google disku objevily první kapitoly. První otazníky záhy vystřídaly „testy na lidech“. Vyráběli jsme ankety a dotazníky. Ptali se na nová řešení a názory. Sbírali jsme vstupy od desítek hráčů a pečlivě je vyhodnocovali. Tak se pomalu začaly rýsovat jemné detaily toho, jak bude hra vypadat.

V mezičase se usilovně pracovalo i na grafice a dalších věcech. Chtěli jsme, aby design pravidel byl dechberoucí. Aby skvěle navozoval atmosféru a byla radost pravidly listovat. Stejně tak jsme potřebovali pěkné a moderní webové stránky. A tak se do akce zapojil vynikající ilustrátor, Jakub „Fallen“ Politzer. Po celý následující rok odváděl skvělou práci. Výsledkem je i web, který máte právě před sebou.

Dva další roky pak trvalo dostat pravidla do stavu betaverze. Jezdili jsme na všechny CONy a akce, kde nás pozvali. Testovali jsme Hlídku na desítkách družin a sbírali podněty i komentáře. V polovině roku 2018 navíc vznikl stabilní testovací tým. Díky tomu všemu se nám podařilo vychytat stovky chyb, překlepů i nejasností, které pravidla měla. Brzy na to jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli porodní bolesti s korekturou a sazbou textu, jež v červenci 2019 vyústily v distribuci betaverze hry všem, kteří Hlídku v průběhu let podpořili.

Díky této zkušební verzi se Hlídka začala hrát po celé republice. Fandové nás zahltili zpětnou vazbou na jednotlivé mechaniky. Tu jsme postupně celý rok vyhodnocovali a prováděli poslední úpravy do pravidel verze 1.0.

22.9.2020 se nám konečně podařilo úspěšně vydat Pravidla pro začátečníky (PPZ) a dostat je do obchodů a mezi lidi. V rekordním čase deseti týdnů tak bylo všech 2.500 ks vyprodáno.

20.12.2021 jsme vydali Knihu monster – příručku stovky bossů pro nižší i epické úrovně. Příručka vyšla v pevné vazbě a každý tvor v ní je ilustrovaný.

9.6.2023 se podařilo vydat Pravidla pro pokročilé (PPP), kompletující příručky Dračí Hlídky a pokrývající úrovně hrdinů na 6-24 úrovni. Příručka hráče nabízí mohutné možnosti větvení postav od šesté úrovně do tří specializací pro každé povolání. Příručky vycházely pod přísným drobnohledem veřejnosti, která měla možnost se zapojit do betatestu probíhajícího v průběhu let 2022-2023.

V neposlední řadě na našich webech najdete vychytávky jako generátor postav, předpřipravená dobrodružství ke stažení a herní karty. Vydáváme mobilní aplikaci a online databázi Sirael, získali jsme oficiální podporu Dračí Hlídky na herním portálu ROLL20. Zrodily se komunitní projekty Ambasadorů, díky kterým nás můžete vidět i na nejznámějších českých conech a festivalech, ale také spolek jménem Hlídkaři, díky kterým se zrodila třídenní akce plná her, deskovek a zábavy – HlídCon.

Věříme, že se vám Hlídka a vše kolem ní bude líbit!